פקדונות של בנק לאומי

פקדונות של בנק לאומילא צריך להיות מומחה להיסטוריה כדי להבין את החשיבות של בנק לאומי בכינונה של מדינת ישראל. הסיפור שלו מתחיל עוד בהחלטת הקונגרס הציוני שני, שראה לנכון להקים מוסד פיננסי שיהווה את הבסיס לכינונה של המדינה החדשה. מאז, המשיך הבנק להמשיך ולגדול, והוא נחשב אחד הבנקים המובילים בישראל בכל רגע נתון.

מעבר לניהול חשבונות העובר ושב, מגוון האפשרויות שמציע בנק לאומי ללקוחותיו רחב בהחלט. חלק גדול מהם מתייחס לחיסכון לטווח ארוך, קצר או בינוני באמצעות פקדונות שקליים, בין אם ההפקדה נעשית באופן חד פעמי (הפקדה החל מ-1,000 ש'ח) ובין אם מדי חודש בחודשו.
כפי שתיווכחו מיד, האפשרויות העומדות בפני הלקוח רחבות בהחלט, ועליו רק לבחור במסלולים המתאימים לא בכל נקודת זמן. אלו הם, אם כן, הפקדונות העיקריים שמאפשר בנק לאומי ללקוחותיו:

פקדונות יומיים

הפקדונות הראשונים אליהם נתייחס נועדו לתקופות זמן קצרות ביותר. פקדונות יומיים ניתנים בשלושה מסלולים עיקריים: הפקדון היומי צובר הריבית, המיועד לתקופה קצרה המתחילה ביומיים, מאפשרת למשוך כסף בכל רגע נתון מבלי להודיע לאנשי הבנק, כשהריבית נקבעת על פי השער היומי. ניתן לבחור גם במסלול זהה, אלא שבו זמן הפירעון של הכספים ספציפי ומוגדר מראש.

אפשרות פקדון יומי נוספת הוא פקדון ערך מוסף, שמטרתו העיקרית היא לצבור ריבית לכספי מע'מ לרשות המיסים (עד ל-19 בחודש הקלנדרי העוקב).

פקדונות בריבית צמודה וללא הצמדה

בקטגוריה רחבה זו ניתן למנות כמה תכניות עיקריות. הפק'מ החודשי, לתקופה של שבוע עד שנה, כולל ריבית קבועה. מסלול אחר,("פק'מ 3,4,5") נועד לחמישה חודשים (שתי נקודות יציאה), עם ריבית שעולה בתום החודשים האלה.

הפקדון הרב חודשי (פר'ח שקלי) מיועד ל-13 עד 16 חודשים, עם ריבית שנתית אשר גובהה עומד בקנה אחד עם גובה הסכום המופקד. מסלול הרנטה החודשית נועד לתקופות של שנה, שנתיים, 5 או 6 שנים, כשמדי חודש הכסף, בתוספת הריבית, מועבר לחשבון הלקוח.

פקדונות בריבית משתנה/ברירה, ללא הצמדה

פקדונות אלה אינם מתחשבים במדד המחירים לצרכן, אלא מתנהלים על בסיס ריבית משתנה המחשבת בתוכה את ריבית הפריים בניכויו של המרווח. שיטת ההפקדה במסלולים אלה היא חד פעמית.

בין המסלולים הקיימים בקטגוריה זו, ניתן למנות פק'מ רבעוני עם זמינות בכל שבוע או חודש, הנמשך שלושה חודשים ומאפשר נקודות יציאה כל שבוע או חודש (בהתאמה). הפקדון הרב חודשי נמשך על פני שנה וחצי, מבלי שיש ללקוח נקודת יציאה.

פקדונות אחרים, בהקשר הזה, הם פקדון הפק'מ פריים לשנה, הפק'ח פריים הגמיש (שבוע עד שנה) או פיקדון הגלישה, שמיועד לתקופה מוגדרת של 125 יום.

פקדונות על בסיס הפקדות חודשיותניכיון צ'קים למוטב בלבד

אם עד כה עסקנו בפקדונות בהם הלקוח מפקיד את כספו במועד אחד בלבד, הרי שמן העבר השני של המתרס קיימים מסלולים בהם ההפקדה נעשית בצורה של תשלומים חודשיים. בהקשר הזה, הרי שהמסלול העיקרי נמשך על פני תקופה של שלוש שנים, עם נקודות יציאה מדי חודש.

במסלול מסוג זה הריבית אינה קבועה, אלא משתנה על בסיס ריבית הפריים. ככל שהלקוח מתמיד יותר בהישארות בתוכניות, כך זו נוטה להיות גבוהה יותר.

פקדונות צמודים למט'ח

לחובבי העסקאות המערבות מטבע זר, מציע בנק לאומי פקדונות צמודי מט"ח הצמודים לשערי הדולר, היורו או הפאונד האנגלי. התקופה גם פה היא בין שבוע לשנה, אולם יש לזכור כי בניגוד לפקדונות אחרים, כאן שער המטבע הוא שישפיע. אפשרות של הפסד, לכן, היא אפשרית בהחלט.

מעבר לכל אלה, מציע הבנק גם מספר מסלולי פקדון מובנה, המתחשבים ברובם במדדים פיננסיים מסוימים.

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915