פריטת שיקים פרטיים

פריטת שיקים פרטייםיש לכם שיקים דחויים שאתם רוצים לפדות כאן ועכשיו בכסף מזומן? אתם יכולים לעשות את זה בבנק שלכם, אך עליכם לדעת שמבחינת הבנק מדובר בהלוואה לכל דבר ועניין, הן בהקשר של בטוחות נדרשות והן בהקשר של השפעה על האובליגו. במקום זאת, יש לכם אפשרות לפרוט את השיק במסגרת שירות ניכיון שיקים, המאפשר לכם לבצע פריטת שיקים פרטיים ומסחריים כאחד. על השירות, על העלות שלו ועל המקום בו ניתן לקבל אותו, נספר לכם ממש כאן בשורות הבאות.

 

קודם כל, מה ההבדל בין שיק פרטי לשיק מסחרי?

לפני שנדבר על שירות פריטת שיקים פרטיים, נסביר את ההבדל הרשמי בין שיק פרטי לשיק מסחרי. סוג השיק נקבע למעשה על פי סוג חשבון הבנק שבו מחזיק נותן השיק ואשר על שם החשבון הזה הופק השיק. כך למשל, כאשר אתם מקבלים שיק מבית עסק המנהל חשבון עסקי בבנק והשיק הופק מחשבון עסקי זה, הרי שהשיק שבו אתם מחזיקים הוא שיק מסחרי. שיק פרטי הוא שיק שהופק מחשבון פרטי לחלוטין. מדוע זה חשוב? ובכן, שירות ניכיון שיקים כרוך בסיכון מסוים עבור ספק השירות וסיכון זה מושפע בהחלט מסוג השיק. על פי רוב, מרבית השיקים החוזרים הם שיקים עסקיים בעוד שיקים פרטיים נהנים מרמת ביטחון גבוהה יותר. על כן, כאשר אתם פונים לגורם שמנכה שיקים, אחד הפרמטרים שיבדוק אותו גורם הוא האם מדובר בשיק מסחרי או פרטי. כל הגורמים העוסקים בתחום עובדים גם עם שיקים מסחריים, אבל על ניכיון שיק מסחרי הם עשויים לגבות מכם ריבית גבוהה יותר לעומת הריבית שחלה על פריטת שיקים פרטיים.

מה אתם צריכים לדעת לפני שאתם פודים שיק פרטי?

אז אם יש בידיכם שיק שניתן לכם על ידי אדם פרטי והופק מחשבון בנק פרטי ולא עסקי, אתם למעשה זקוקים לשירות של פריטת שיקים פרטיים. שירות זה מסופק בשמחה על ידי כל הגורמים המציעים שירותי ניכיון שיקים, אבל מה שחשוב הוא שגם אתם תקבלו את השירות בשמחה ולשם כך עליכם לדעת מספר דברים. שירות ניכיון שיקים הוא שירות שבו אתם מוסרים שיק דחוי ומקבלים תמורתו כסף מזומן כאן ועכשיו. יחד עם זאת, סכום הכסף המזומן שתקבלו לא יהיה הסכום הנקוב על גבי השיק. מהסכום הזה ייגרע סכום שישקף את העמלה שאתם משלמים עבור השירות, כשעמלה זו היא למעשה ריבית שאתם משלמים עבור השירות.

במילים אחרות, שירות ניכיון שיקים הוא שירות של מתן הלוואה לכל דבר ועניין. אתם מקבלים כסף מזומן כאן ועכשיו ואתם מחזירים אותו באמצעות השיק שאתם מוסרים, שייפרע במועד עתידי כלשהו אז למעשה תוחזר ההלוואה. עבור ההלוואה הזאת גובה מכם הגורם המנכה ריבית המחושבת על פי סכום השיק והתקופה שבין מועד ניכיון השיק ועד מועד הפירעון שלו בפועל. מה שחשוב מבחינתכם, אם כן, הוא שיעור הריבית שיחול על עסקת הניכיון ובמקרה של פריטת שיקים פרטיים, שיעור ריבית זה אמור להיות נמוך יותר מאשר במקרה של פריטת שיק מסחרי.

 

פריטת שיקים פרטיים – סיכון נמוך יותרפריטת שיקים פרטיים – סיכון נמוך יותר

מבחינת הגורם המנכה, כאשר הוא מנכה לכם שיק, הוא למעשה לוקח על עצמו סיכון – הוא נותן לכם כסף מזומן ביד ובתמורה מקבל הבטחה על הנייר לתשלום עתידי. על הסיכון הזה בדיוק גובה הגורם המנכה את הריבית ולכן הריבית אמורה לשקף את רמת הסיכון. מאחר ושיקים פרטיים נחשבים לבטוחים יותר מאשר שיקים מסחריים, כך גם שיעור הריבית על עסקת פריטת שיקים פרטיים אמור להיות נמוך יותר ביחס לעסקה סביב שיקים מסחריים. את הדבר הזה אתם בהחלט רוצים לדעת כאשר אתם בוחרים מקום בו תבצעו את ניכיון השיק. הפער בין ריביות אלה אמנם לא גדול במספרים אבסולוטיים, אבל כל אחוז יכול להיות משמעותי מאוד, בהתאם לסכום הנקוב של השיק.

 

השוואת מחירים בין גורמים מנכים

בין שאתם רוצים לבצע פריטת שיקים פרטיים ובין שאלו הם דווקא שיקים מסחריים שאתם רוצים לפרוט, חשוב מאוד לבצע השוואת מחירים בין מספר גורמים מנכים כדי להבטיח שאתם זוכים לתנאים הטובים ביותר. דברים אלה נכונים במיוחד לבתי עסק שזקוקים לשירות ניכיון שיקים על בסיס קבוע, כשהאופציה של פריטת שיקים פרטיים רלוונטית בעיקר לעסקים קמעונאיים העובדים עם ציבור הלקוחות הפרטיים הרחב. בהשוואת המחירים שאתם מבצעים, חשוב מאוד שתגדישו כי מדובר בשיקים פרטיים שאותם אתם מבקשים לפרוט ושתוודאו שכל הצעות המחיר מתייחסות לסוג זה של שיקים. השוואת מחירים כאשר השירות הוא לא בדיוק אותו שירות היא חסרת תועלת ויכולה להוביל אתכם להחלטה שגויה.

מן הסתם, אם יש לכם שיק פרטי אחד שאותו אתם רוצים לפדות באופן חד פעמי, אין צורך להפוך את בחירת הגורם המנכה למסע כומתה ואפשר פשוט לפרוט אותו בבנק או אצל גורם מנכה חוץ בנקאי. לעומת זאת, אם אתם מנהלים עסק שצפוי להזדקק לשירות זה על בסיס קבוע, אתם בהחלט רוצים להשקיע זמן ומאמץ בבחירת הגורם המנכה ולוודא שמדובר בגורם מקצועי בעל מוניטין, לא שחקן בשוק האפור וכזה שיודע להציע לכם שיעורי ריבית אטרקטיביים ותנאים טובים.

לבסוף, שימו לב שניכיון שיקים בבנק הוא כמו נטילת הלוואה בבנק. זה אומר שהבנק עשוי לבקש מכם בטוחות כנגד הניכיון והוא כמובן יפחית את סכום העסקה מהאובליגו שלכם בבנק, מה שיגבילו את הפעולות שתוכלו לעשות בחשבון. אם מצב זה עלול לעורר אצלכם בעיה בהתנהלות הפיננסית, מומלץ מאוד לפנות לגורם חוץ בנקאי שיכול לבצע עבורם פריטת שיקים פרטיים ללא שום בעיה, ללא בטוחות וללא הגבלה של אובליגו כזה או אחר.

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915