פרסום מסחרי לעסק שלך – צעד אחר צעד

עבודה מהביצ כתיבת מאמריםהמרדף אחר לקוחות חדשים, תוך מיקסום הפוטנציאל הרווחי של אלו החדשים, מאפיין כל עסק באשר הוא. לא משנה עד כמה העסק יהיה מקצוען בתחומי הפעילות שלו, בפועל הוא עלול להישאר מאחור ללא פרסום מסחרי ראוי. מדובר בתחום מורכב ועמוס אפשרויות, בו חובה להתנהל על פי הספר אם רוצים ליהנות מתוצאות מחמיאות לאורך זמן. במדריך הבא נראה לכם מהם המאמצים המסחריים הבסיסיים שרצוי לבצע בדרך להגשמת היעד.

פרסום, פרסום ועוד פעם פרסום

אנחנו חיים בעידן בו הצרכנים הם מודעים לעצמם ואקטיביים יותר מאי פעם. מאפיין נוסף הוא תחרות עצומה בכל תחום מקצועי שאפשר להעלות על הדעת. העסק חייב להתחרות על תשומת הלב של הלקוחות הפוטנציאליים, להעביר אליהם מסרים ואפילו לתקשר איתם באופן ראשוני. מודעות פרסום הן שעושות זאת, כך שהעסק הממוצע צפוי למצוא את עצמו מפרסם מודעת פרסום מפעם לפעם.

מגוון אפיקי הפרסום כיום הוא פשוט אינסופי. בחירה מקובלת ועמוסת יתרונות היא לפרסם את העסק בעיתונות המודפסת, פרסום שמציע כמה יתרונות בסיסיים: חשיפה לקהל יעד נרחב, תשומת לב גבוהה יחסית של הקוראים הפוטנציאליים, אפשרות להוסיף מידע רב בתוך המודעה וכן הלאה. ניתן לבחור בין עיתונים יומיים, עיתונות מקצועית (בעיקר זו הכלכלית), מקומונים, מגזינים וכן הלאה. כל בחירה היא עולם ומלואו, ויכולה להיעשות על פי סוג המודעה, התקציב, קהל היעד הפוטנציאלי וכן הלאה.

יש שימליצו שלא להסתפק בפרסום מודעה לעיתונות, אלא לפעול במקביל בחזיתות אחרות. כך למשל פרסום בשלטי חוצות יכול להיות מועיל, גם אם העלויות שלו לעיתים גבוהות. כאשר כיום הלקוחות נמצאים בזירה הדיגיטלית, אי אפשר שלא לחשוב על פרסום דרכה. לצד הפעולות הדי מובנות מאליהן כיום של הקמת אתר אינטרנט או תפעול עמוד פייסבוק עסקי, רבים בוחרים במודעה ממומנת בעלת פוטנציאל חשיפה לעשרות או אפילו למאות אלפי אנשים.

נקודת ההתחלה: הגדרת הצרכים

ההתחלות אף פעם אינן פשוטות בזירה המסחרית, וזה נכון גם במקרה של פרסום מודעה בכל אפיק שייבחר לנכון. צריך לזכור שמה שמתאים לעסק אחד לא בהכרח יהיה רלוונטי עבור חברו, ומכאן שהגדרה ראשונית של הצרכים היא אחד מצעדי החובה. רצוי לערוך מחקר ראשוני על השוק, להגדיר את קהל היעד (מיקום, גיל, מגדר, מצב סוציו-אקונומי וכן הלאה) ולחשוב אילו מסרים מעוניינים להעביר אליו, ובאיזו צורה.

אם לא יודעים מה לעשות ואיך להתחיל לפעול, ניתן ליצור קשר עם מומחים בתחום פרסום מודעות בעיתונים. אנשי מקצוע אלה יעניקו את הליווי המתבקש, צעד אחר צעד: החל מההגדרה הראשונית של הצרכים והרצונות, דרך המחשבה על הפלטפורמות בהן רוצים שהמודעות תופענה ועד לניסוח המודעה וליצירת קשר עם הגורמים המפרסמים אותה.

בהרבה מקרים פרסום מסחרי לעסק הוא בבחינת ניסוי וטעייה. המשמעות היא שאת התוצאות ניתן לראות רק בפועל, לאחר שמפרסמים מודעה כזו או אחרת ובוחנים את כמות הפניה, השפעת המודעה על המכירות וכן הלאה.

שינויים הם בהחלט בגדר אופציה, ופעמים רבות אין מנוס מלבצע אותם: כך למשל ניתן להבין כי צורת הפנייה הנוכחית ללקוחות אינה מיטבית, ושיש צורך להביע את המסרים בצורה אחרת. זו הסיבה שמומלץ לנסות ולעקוב אחר הצלחת הפרסום (במקרים בהם המעקב כזה אפשרי). ניתן לבחון את פעילות העסק בחודש הפרסום בהשוואה לחודשים אחרים, מה שעשוי ללמד על היעילות של מודעות הפרסום שנבחרו.

מצעי הפרסום הדיגיטליים אף מציעים נתונים חשובים על מימדי החשיפה או אפילו ההמרה (למשל השארת פרטים בעמוד הנחיתה), מה שעשוי ללמד את אנשי העסק לא מעט דברים על המאמצים הפרסומיים שלהם.

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915