קסם תעודות סל

קסם תעודות סלקסם תעודות סל בע"מ היא חברת תעודות הסל הגדולה ביותר בישראל והיא חלק מקבוצת אקסלנס השקעות שמחזיקה את בית ההשקעות אקסלנס נשואה. קסם תעודות סל בע"מ פעילה בשוק תעודות הסל משנת 2003 כאשר במהרה הפכה לגורם העיקרי בשוק החדש והמתפתח הזה.

קסם נמצאת בבעלות מלאה של בית ההשקעות אקסלנס נשואה כאשר בעלת השליטה בבית ההשקעות ובקבוצה כולה היא חברת הביטוח הפניקס, כאשר איש העסקים יצחק תשובה הוא בעל השליטה בחברת הפניקס ובכל החברות ששייכות לקבוצה. קסם תעודות סל בע"מ נחשבת חברה בת פרטית של בית ההשקעות שהוא חברה ציבורית שנסחרת בבורסה של תל אביב.

בשנת 2009 רכשה קסם תעודות סל בע"מ את פעילות תעודות הסל של בית ההשקעות פריזמה שנקלע לקשיים ונסגר כאשר כל פעילויותיו נמכרו לגורמים שונים בשוק הפיננסי.

תעודות הסל של קסם תעודות סל בע"מ

כחברה המובילה בשוק תעודות הסל, קסם תעודות סל בע"מ מציעה את כל סוגי התעודות שקיימות כיום בשוק, החברה מנהלת מעל 100 תעודות סל שונות.
•    תעודות סל שעוקבות אחרי מדדי מניות מבורסת תל אביב
•    מדדי אג"ח ממשלתיות וקונצרניות
•    מדדי מניות עולמיים
•    מדדי אג"ח בחו"ל
•    מט"ח
•    סחורות
•    תעודות סל שורט (מכירה בחסר של נכס בסיס)
•    תעודות ממונפות
•    תעודות מורכבות – מכילות כמה נכסי בסיס שמרכיבים תעודה אחת

הסבר כללי על תעודות סל

תעודות סל הן מכשיר השקעה חדש יחסית שהתפתח רק בשנים האחרונות, בישראל החלו להשתמש בתעודות סל רק בתחילת שנות האלפיים, במהרה הפך מכשיר ההשקעה הזה לפופולארי מאוד בקרב משקיעים פרטיים ומוסדיים בישראל וכיום שוק תעודות הסל הישראלי נחשב לאחד הגדולים בעולם מבחינת כמות התעודות והיקפי המסחר בהן לעומת גודלו הכללי של שוק ההון. לכן קסם תעודות סל בע"מ הצליחה לצמוח בקצה גדול כל כך בשנים ספורות.

תעודות סל הן למעשה ניירות ערך אשר סוחרים בהם כמו במניה רגילה בבורסה, התעודה עוקבת אחרי נכס בסיס כלשהו (מדד מניות למשל) על ידי החזקה של מנהל התעודה (קסם תעודות סל בע"מ) בכל אחד מהנכסים שמרכיבים את אותו נכס בסיס. תעודות סל מבטיחות למשקיע בהן את תשואת נכס הבסיס שאחריו הו עוקבות וכך מדובר על מכשיר השקעה פסיבי שמאפשר השקעה במגוון נכסי בסיס ואפיקי השקעה באמצעות נייר ערך אחד.

קסם תעודות סל בע"מ ושאר חברות תעודות הסל פועלות על פי הנחת הבסיס המוכחת שרוב מנהלי ההשקעות לא משיגים תשואות טובות יותר מאשר תשואת השוק לאורך זמן.

עלויות השקעה בתעודות סל

קסם תעודות סל בע"מ ושאר חברות תעודות הסל מציעות השקעה במגוון תעודות הסל שלהן בעלות ממוצעת נמוכה מאוד, באופן כללי וביחס לאפיקי השקעה אחרים בשוק ההון.

מכיוון שמדובר על נייר ערך לכל דבר ועניין אז קניה ומכירה של תעודות סל כרוך בעמלה לבנק או לבית ההשקעות שמבצע את הפעולה ובנוסף משקיע בתעודה משלם דמי ניהול למנהל (קסם תעודות סל בע"מ במקרה זה), דמי ניהול אלו נמוכים מאוד בגלל התחרות העזה בענף והממוצע עומד על 0.6% בלבד.

נתונים לגבי קסם תעודות סל בע"מ

נושאי המשרה הבכירים של קסם תעודות סל בע"מ הם אבנר חדד ובועז נגר שמשמשים כמנכ"לים משותפים לחברה, רוי רגב הוא יו"ר החברה. תעודת הסל של קסם תעודות סל בע"מ בעלת התשואה השנתית הגבוהה ביותר ב-2010 היא תעודת מדד מניות טורקיה שהשיגה 33.22%.

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915