קרנות השתלמות תמיר פישמן

קרנות השתלמות תמיר פישמןבית ההשקעות תמיר פישמן מחזיק בתמיר פישמן קרנות השתלמות, כחברת בת המציעה מגוון של קרנות השתלמות שונות, חלק מבוססות על השקעה באגרות חוב שונות. קרנות ההשתלמות הן מכשיר המשמש עבור חיסכון לטווח בינוני, וזכאי להטבות מס עבור חוסכים המסיימים תקופת חיסכון של 6 שנים, או 3 שנים עבור מטרות מסוימות.

קרנות השתלמות מבוססות אג"ח

בחירת קרן השתלמות עשויה להיות משמעותית מאוד עבור התשואה שיקבל החוסך בתום 6 שנות החיסכון, בניגוד לכלים פיננסיים אחרים, כגון קופות גמל או תכניות פנסיה, אותן מקבלים רק לאחר היציאה לפנסיה. כתוצאה מכך, כספים שהפקדנו בקרנות ההשתלמות עשויים להיות בעלי מטרות ממשיות וגם רמת הסיכון והתנודתיות אליה חשופים הכספים גבוהה יותר כאשר מדובר על טווח זמן קצר יחסית של 6 שנים.

קרנות השתלמות המשקיעות באגרות חוב עם חשיפה נמוכה יחסית למניות, עשויות במקרים שונים להיות בעלות סיכון נמוך יותר. גם בחירת תמהיל אגרות החוב של קרן ההשתלמות, עלול להשפיע באופן משמעותי על רמת הסיכון ועל גובה התשואה בתום תקופת החיסכון. אג"ח ההשתלמות של פישמן: (הרכב הנכסים נכון ל30.9.2010)

השתלמות אג"ח

קרן השתלמות המשקיעה לפחות 50% מנכסי הקרן באגרות חוב מסוגים שונים. מסלול זה מאפשר ביצע השקעה סולידית, עם אפשרות לאיזון בין סוגים שונים של אגרות חוב.

כ-45% מהנכסים משוקעים בנכסים צמודי מדד ומגנים מפני אינפלציה, לעומת 46% שמושקעים בנכסים שקליים. הקרן צברה בשנת  2009 תשואה של 18.37%, כאשר בשנת 2010 עד לחודש ספטמבר, צברה הקרן תשואה של 6.21%. בשלוש השנים האחרונות הציגה הקרן תשואה ממוצעת של 7.91% לשנה.

השתלמות אג"ח מדינה

אגרות החוב הממשלתיות נחשבות למכשיר השקעה סולידי מאוד, שהסיכון הכרוך בו הוא נמוך באופן יחסי, וכך גם התשואה המתקבלת. במסלול זה, מדיניות ההשקעה של החברה היא השקעה של כ-80% מהנכסים באגרות חוב ממשלתיות, כאשר חלקן צמודות מדד ואחרות אגרות חוב שקליות.

הקרן מיועדת לחוסכים אשר מעוניים ברמת סיכון מינימאלית באופן יחסי, ללא חשיפה לשוק המניות או לאגרות חוב קונצרניות. קרן ההשתלמות עשתה תשואה מצטברת של 6.65% בשנת 2009 ועד לחודש ספטמבר בשנת 2010, צברה הקרן תשואה של 5.42%.

השתלמות שקלי קצר

קרן זו משקיעה 70% מכספי הקרן באגרות חוב לא צמודות מדף מלווים קצרי מועד של הממשלה, או פיקדונות שקליים. כל המכשירים הפיננסיים בהם משקיעה הקרן היא לתקופת זמן של עד ל-12 חודשים. קרן ההשתלמות מאפשרת השקעה סולידית ללא חשיפה לאגרות חוב קונצרניות. בשנת 2010 עד לחודש ספטמבר, צברה הקופה תשואה של 1.26%, כאשר בשנת 2009 צברה הקרן תשואה של 1.72%.

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915