חשיבות קשרים עסקיים

חשיבות קשרים עסקייםבעלי עסק ועצמאיים זקוקים לכל עזרה אפשרית מהסביבה הקרובה וממעגלים רחבים יותר על מנת להפוך את היוזמה והרעיון לעסק משגשג אשר יניב תוצאות חיוביות ויהפוך להצלחה.

ניהול עסק עצמאי דורש שותפויות ועזרה הדדית על מנת לפתח קשרים עסקיים וקשרים טובים עם לקוחות, על מנת לחזק היבט זה וליצור קשרים החשובים לביסוס העסק יש צורך בתעוזה, הקשבה, סבלנות ויוזמה.

כיום ישנם אמצעים המקלים על האפשרות ליצור קשרים ולחזק את הקשר עם הקהל ועם המשקיעים דוגמת הרישות העסקית – הנטוורקינג המבוססת על יצירת קשרים עסקיים לטווח ארוך אשר תורמים לביסוס העסק לאחר פתיחת העסק. על מנת לקבל סיוע ועזרה מאחרים יש לתרום ולתת כך שהעזרה הופכת להדדית ולאינטרס משותף של כל הצדדים. ישנם מספר צעדים אשר יהפכו את הקשרים למועילים וימנפו את העסק שלכם:

  • יציאה מאזור הנוחות

הצעד הראשון הוא יצירת קשרים בכל הזדמנות ובכל מקום, יכולת זו דורשת התמודדות עם מצבים שאינם בהכרח נוחים לכם ודורשים מאמץ, התמודדות, מוטיבציה ויכולת לצאת מאזור הנוחות המוגן והפרטי שלכם. יוזמה וחדשנות מחייבת תעוזה ופריצת גבולות עצמיים תוך שימוש ביצירתיות וחוצפה חיובית.

  • אירועים חברתיים

אירועים חברתיים הם אמצעי ליצור קשרים, כנסים אשר מושכים אנשי עסקים, משקיעים וקהל פוטנציאלי יכולים לקדם את העסק שלכם ולתרום להתפתחותו, חשוב להכיר מעגלים חברתיים חדשים ולצאת מהסביבה הקרובה והמוגנת ובכך להגדיל את הפוטנציאל של העסק.

  • מיומנות נרכשת

ניהול שיחה ויצירת קשרים היא יכולת נרכשת, ניתן לפצח את המיומנות לשאול את השאלה הנכונה ולתת את התשובה המתאימה ברגע הנכון. יכולת ההקשבה נחוצה על מנת להבין את הצרכים של הצד השני- המשקיע או הלקוח וליצור חיבור המתאים לשני הצדדים. הקשבה מצדכם תעורר רצון לשיתוף פעולה ותיצור עניין מבן השיח וכמובן תלמד אתכם פרטים חשובים העשויים להקל ולסייע בקידום המטרות שלכם.

  • פרגון

זוהי תכונה המניעה את הסובבים אתכם לחוש ביטחון ולתת בכם אמון תוך רצון לפעולה משותפת, סביבה מפרגנת, מחזקת ומעודדת מהווה כלי חשוב לביסוס ולהצלחת היוזמה, כמו כן הקפידו להרעיף מחמאות על קולגות, זוהי דרך לבסס קשרים מועילים.

  • כרטיסי ביקור

התחלה חלקה ונכונה של קשר חדש חשובה ליצירת רושם ראשוני חיובי היוצר עניין ומעורר סקרנות באשר לאפשרות לחיבור סביב אינטרסים משותפים. ההיכרות הראשונית קובעת במידה רבה את מידת העניין ויצירת ההזדמנות המשותפת. יצירת קשרים עם אנשים מן העבר עשויה לעזור. כרטיס ביקור הוא נקודת התחלה מצוינת לקשר חדש או לחידוש של קשר מן העבר.

  • קשרים

חידוש קשרים ישנים ושמירה על קשרים קיימים הוא תנאי חשוב ליצירת תנופה ליוזמה החדשה, השתמשו בכלים כגון רשתות חברתיות ואי מייל וכן בפגישות פנים אל פנים. הקדמה והטכנולוגיה מאפשרות לנו ליצור מעגלים חברתיים רחבים ולהגיע לקהל רחב המגדיל את פוטנציאל ההצלחה של העסק.

  • שיחות חולין

כלי זה הינו יעיל והכרחי על מנת ליצור חיבור אישי וקרבה, הבנת האדם שמולך והקשבה לצרכיו עשויה להביא להבנה באשר לדרך הפעולה הנכונה והעזרה שאתה יכול להציע לו. כל קשר חברתי ועסקי מחייב מתחיל בשיחת חולין, השקעות חיצוניות לרוב נובעות משני גורמים עיקריים: הרעיון והתקשורת עם היזם, "סמול טוק" היא הזדמנות ליצירת רושם חיובי אשר עשוי להוביל לקשר פורה ומועיל עבור שני הצדדים, אין תחליף לרושם ראשוני וכאשר הוא חיובי והדדי הוא מהווה חותמת של ממש לשיתוף פעולה עתידי.

אולי יעניין אותך: פרסום מסחרי לעסק שלך – צעד אחר צעד

 

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915