עצמאי, למה חשוב שתיעזר בשירותי ראיית חשבון?

סיוע בתשלום חובותלמונח עצמאי יש השלכות רבות, פסיכולוגיות אך גם עסקיות. אדם הנחשב לעצמאי, איננו רק כזה שמתנהל בגפו אלא גם בעל עסק, שאיננו שכיר.

אך האם מי שנחשב לעצמאי אכן יכול להתנהל בחלל ריק, ללא ליווי מקצועי? בוודאי שלא. אם אתה עצמאי, חשוב שתיעזר בשירותי ראיית חשבון. זה יכול להיות חשוב מסיבות רבות ומגוונות.

עבודה מול רשויות ובירוקרטיות שונות

עצמאי יכול להיות אדם הבקיא עד מאוד בתחום פעילותו, אך בכל זאת – הוא אף פעם לא ידע את כל ההיבטים של ניהול עסק מבחינה חשבונאית כפי שרואה חשבון מכיר זאת. העיסוק בחשבונאות ברמה השוטפת נדרש הן מהטעם של יעילות עסקית אך חשוב לא פחות – גם מהטעם הבירוקרטי והחוקי.

לכל עסק ולכל עצמאי יש חובות חוקיות מהבחינה הכספית. עצמאי איננו שכיר, שיכול להניח למעסיק לטפל בכל מה שקשור בהפרשות למס הכנסה או לביטוח לאומי.

אז מדוע חשוב להיעזר בראיית חשבון? כדי שתהייה יד מכוונת, בנבכי הבירוקרטיה של רשות המיסים. כדי שתהייה יד מכוונת כאשר רוצים להעריך אילו מקדמות מס לשלם וכדי שיהיה מי שיטפל בהיבטים כמו תשלומי מע"מ, פתיחת תיקים וכל אותן התנהלויות נוספות כגון הצורך להגיש מפעם לפעם הצהרת הון או דוח שנתי.

משלמים פחות מיסים

האם רואה החשבון מסייע רק בהיבטים בירוקרטיים, מול מס הכנסה, מס ערך מוסף, ביטוח לאומי? למען האמת, יש היבטים רבים נוספים שבהם רואה החשבון יכול לעזור. למשל, רואה החשבון יוכל להעניק עצות השוות זהב, שיביאו לכך שתשלמו פחות מס.

עצמאים רבים, שאינם מודעים לזכויותיהם, עשויים לוותר על יתרונות שונים כגון הכרה בהוצאות עסקיות לצורך דיווח על רווח קטן יותר.

יש הקלות מס שניתנות לבעלי עסקים שונים ואפשרות ליהנות מניכויים או זיכויים שמשמעותם בשורה התחתונה – פחות הוצאות עבור מיסים ברמה החודשית או השנתית. חשוב, כמובן, שהיבטים אלו יתבססו על רישומים חשבונאיים מדוקדקים ושמירה על תיעוד עסקי מתמשך.

בעזרת רואה חשבון או בפיקוחו, ניתן לנהל את ספרי העסק ביעילות, באופן נכון, באופן חוקי, תוך הימנעות מביצוע תשלומים מיותרים מצד אחד או עמידה בפני התראות וקנסות – מהצד השני. נוסיף ונאמר שרואה החשבון שלך יכול לטפל גם בבקשות להחזרים, אם בשנים האחרונות שולם מס ביתר.

תיקון ליקויים בעסק

שירותי ראיית חשבון מקצועיים יכולים בהחלט להתברר כחשובים, גם בתיקון ליקויים בעסק. מובן, שאין אנו מדברים על ליקויים נראים לעין כגון משרד שאיננו מטופח. אנו מדברים על ליקויים בהתנהלות הבסיסית, הפיננסית, שמתחת לפני השטח.

רואה חשבון יוכל לבדוק לעומק האם מבנה ההון מנוהל נכון. רואה חשבון יכול לסייע בהיבטים של מימון והוזלת אשראי עסקי. ניתן להיעזר בו כאשר רוצים מימון בערבות מדינה, לעסקים חדשים, ליזמים וגם – בעסקים וותיקים. בזכות ניסיון וידע מקצועי, יכול רואה חשבון לנתח נתונים פיננסיים וחשבונאיים, ולהבין מתוך כך מהם ההיבטים שאינם מתנהלים נכונה.

למשל, עצמאי שהכנסותיו נמוכות מהממוצע בתחום פעילותו יוכל לגלות בעזרת רואה החשבון שבשנה האחרונה הוצאות שנתיות עבור פרסום או שיווק היו הרבה פחות מהמקובל.

אם אתה עצמאי, בחר רואי חשבון מנוסים ותיהנה משירותים כגון –

  • פתיחת תיקים ברשויות המס וייצוג שוטף.
  • טיפול בכל ההיבטים של הנהלת החשבונות, ניהול ספרים תקין.
  • הגשת דיווחים לרשויות (הצהרת הון, דוח שנתי, דוח רווח והפסד).
  • ביקורת תקופתית או על פי דרישה, של כל הסעיפים החשבונאיים.
  • ביקורת תנועות כספיות מול ספקים, בנקים וגורמים נוספים.
  • הערכת מצב לעצמאים בקשיים.
  • שינוי סטטוס עסקי, למשל מעבר מעוסק פטור לעוסק מורשה ולהפך.

אולי יעניין אותך גם:

המדריך המלא לרישום סימן מסחרי – כך רושמים סימני מסחר צעד אחדי צעד

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915