חיסכון בכיס – כיצד לא תשכחו את תווי השי בארנק ואיך אפשר לחסוך באמצעותם?

לפני הכל, קחו את הארנק שלכם, סרקו את תכולתו ובדקו – כמה כרטיסי 'גיפט קארד' יש לכם כרגע בארנק? סביר להניח שלפחות קיים אצלכם בארנק אחד שנשכח. עכשיו, בדקו את תפוגת הכרטיס שלכם? עבר זמן השימוש שלו? לא חבל? כרטיסי גיפט קארד, גם אם נראה לכם שאין מה לקנות איתם ברגע קבלתם, יכולים לחסוך לכם כסף רב

קיבלתם תווי שי, סביר להניח מהמעסיק שלכם לכבוד אחד מחגי ישראל או מאורע אחר (יום הולדת או הכתרה שלכם כעובדים מצטיינים, למשל). אתם סוקרים את סכום הכסף של תווי השי, או לחלופין את האטרקציות הכלולות בהם, ומגלים עולם שלם של אפשרויות. "נחשוב מתישהו מה לעשות איתם", אתם אומרים וממקמים את הכרטיסים כלאחר כבוד בארנק שלכם. הבעיה היא שלעיתים התווים "נשכחים" להם בארנק, כך שאתם לא מנצלים את כל היתרונות שהם יכולים לספק עבורכם.

כל היתרונות של תווי שי

הנקודה הראשונה והחשובה מכולן היא שתווי שי הם מתנה יוצאת מגדר הרגיל, וזאת על רקע יתרונות שונים שהם מגלמים בתוכם. אפשרויות המימוש של התווים, כפי שנרחיב בהמשך, הן בהחלט רחבות. בדרך כלל מדובר ברשתות נחשקות או באטרקציות שיכולות לדבר אל כל אחד. סכומי הכסף משתנים בהתאם לסוג הכרטיס, אבל יש כאן פוטנציאל למתנה בשווי של מאות שקלים, אם לא יותר מכך. החיסכון הכספי שמקבלים באמצעותם הוא לכן רחב מאוד.

תווי שי מעניקים לאדם שמקבל אותם חופש מוחלט במימוש שלהם, בהתייחס לשאלות דוגמת היכן ומתי לעשות זאת. חוסר התאמה לאדם שמקבל אותה הוא אחת ה"רעות החולות" של מתנות הניתנות בנסיבות שונות, כי לפעמים מעניקים מתנה שכבר יש לאותו אדם, מתנה שאינה מדברת אליו וכן הלאה. עם תווי שי אי אפשר לפספס, כך שקשה להאמין שאדם המקבל אותם יבחר שלא להשתמש בהם באופן מלא בשלב כזה או אחר.

בדקו את האפשרויות

כצעד ראשון, אנחנו ממליצים לכם לבדוק ראשית כל מה קיבלתם במסגרת תווי השי. בדקו את החוברת הקטנה המצורפת לתווים, ובמקרים רבים את אתר האינטרנט. שם תוכלו להיתקל קרוב לוודאי בשורה ארוכה של אפשרויות למימוש: רשתות וחנויות למימוש התווים בערך כספי מסוים, פעילויות דוגמת ארוחת בוקר או כניסה זוגית לסרט וכן הלאה. המכנה המשותף הוא שהאטרקציות בתו שי נתון הן בעלות ערך כספי דומה פחות או יותר. במועד הבדיקה סמנו לכם כבר כמה אופציות שיכולות להיות רלוונטיות עבורכן, מה שמגדיל את הסיכוי שתממשו אותן בפועל.

בדיקה נוספת שרצוי לבצע היא תוקף תווי השי, אשר עם תומו הם כבר לא יהיו תקפים יותר. החדשות המעודדות מהבחינה הזו הן שכיום מספקים תווים עם תוקף בן כמה שנים לפחות, בדרך כלל חמש שנים. אנחנו לא טוענים שכדאי לממש את התווים ממש עם קבלתם, כי בהחלט אפשר להחליט מראש על מועדים מתאימים למימושם, כמו גם לחכות להזדמנות מצוינת לעשות זאת (למשל רכישה יקרה שתמיד חלמתם עליה). עם זאת כן כדאי להיות ערים לתאריך, ובמידת האפשר גם לציין אותו במקום בולט כלשהו.

שמרו על התווים

הדור החדש של תווי השי מגיעים בצורה של קוד, הנשלח לטלפון הסלולרי ולכתובת הדואר האלקטרוני של מי שעתיד להשתמש בהם. זוהי אופציה נוחה, המונעת את הצורך להסתובב בארנק או במקום אחר עם תווי נייר. לכאורה רמת הסיכון כאן קטנה, כאשר אין את הסכנה של אובדן התווים הפיזיים, קריעה של הנייר וכן הלאה (סיכון שאנחנו ממליצים להיערך אליו באמצעות מיקום התווים במקום בטוח בבית, למשל מגירה או אפילו כספת).

עם זאת, זכרו שגם העולם הדיגיטלי מעמיד סיכונים שונים. שמרו על הטלפון הסלולרי שלכם והדואר האלקטרוני מכל משמר, אל תתנו את הסיסמאות לאנשים שאתם לא בטוחים בהם ובמידת האפשר הימנעו מהכנסת סיסמאות רגישות במקומות ציבוריים או באתרים בעלי רשת אלחוטית פתוחה לכול.

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915