תכניות חיסכון של בנק דיסקונט


תכניות החיסכון של בנק דיסקונטבנק דיסקונט, הבנק השלישי בגודלו במדינה, מתמקד בצורה מסורתית במגזר משקי הבית ומציע מגוון רחב של תכניות חיסכון, פיקדונות ואפיקי השקעה סולידיים למטרות עתידיות למיניהן. תכניות חיסכון של בנק דיסקונט כוללות אפילו תכנית ייחודית שמאפשרת חיסכון הקשור ישירות לשימוש בכרטיסי האשראי המונפקים דרך הבנק.

חיסכון מפתח דיסקונט

מבחינת בנק דיסקונט תכנית זו היא ייחודית ומשמשת באמצעי שיווקי מהותי של הבנק במאבק על נתחי השוק של מגזר הלקוחות הפרטיים. זוהי לא תכנית חיסכון בנקאית מסורתית אלא תכנית מיוחדת המאפשרת כמה מסלולים של חיסכון הקשורים לפעולות בכרטיסי האשראי של הלקוחות. יש שלושה מסלולים בתכנית, כאשר לקוח יכול לבחור להצטרף למסלול אחד, שניים או לכל השלושה.

•    עיגול עסקה כלפי מעלה: לקוחות מפתח דיסקונט בוחרים בכמה לעגל את העסקה, למשל ל-10 ש"ח כך שעסקה של 34 ש"ח תחויב על פי 40 ש"ח. הכוונה אינה כמובן שהכסף הנותר עובר לבית העסק אלא לטובת החיסכון המיוחד של הלקוח. בדומה ליוזמת "עיגול לטובה" אך הסכומים מועברים ללקוח עצמו ולא לעמותות.
•    הנחות בבתי עסק: תכנית מפתח דיסקונט כוללת מאות הנחות בבתי עסק וספקים כך שתשלום באמצעות כרטיס אשראי משויך ללקוח ולתכנית מקנה הנחה במעמד החיוב. חשוב להבין כי החיסכון אינו הנחה רגילה אלא הכספים שנחסכו מועברים לחיסכון של הלקוח.
•    סכום קבוע להשלמת החיסכון: לקוח מפתח דיסקונט יכול לבחור סכום שאם הפעולות של עיגול סכום העסקה וההנחות לא יגיעו אליו אז תבוצע הפקדה לחשבון החיסכון כדי להגיע לסכום מינימאלי זה.

תכנית מפתח דיסקונט היא כיום המובילה במסגרת תכניות חיסכון של בנק דיסקונט – כאשר יש כמובן אפשרויות חיסכון מגוונות רבות אחרות אלא שאלו מוצעות במסגרת פיקדונות למיניהם ולא בתכניות חיסכון. תכנית המפתח מציעה יתרונות נוספים והטבות ללקוחות דיסקונט, למשל מציאת בתי עסק המעניקים הנחות ללקוחות באמצעות חלוקה לאזורים באתר הבנק, הנחות ושוברים למאגר אדיר של מקומות בילוי ואירועי תרבות – בשיתוף אתר מגה-לאן. התכנית מאפשרת הנחות מיוחדות על ספרים, פארקים ואתרי טבע, נופשים, אתרי ספא, שוברים מיוחדים לפינוקים שונים, מינויים מגוונים בהנחה ועוד. לקוחות מפתח דיסקונט זכאים גם לחנייה חינם בחניוני חברת סנטרל פארק משעות אחה"צ ועד הבוקר.

תכניות חיסכון של בנק דיסקונט – מסלולים צמודים למדד

תכניות חיסכון של בנק דיסקונט במסלול הצמוד למדד הן עבו הפקדות חד פעמיות ולרוב עבור סכומי מינימום של 5,000 ש"ח. על פי רוב הריבית בתכניות אלו קבועה ושיעורה עולה ככל שהלקוח מפקיד יותר לתכנית.

•    חיסכון לשנתיים: ללא תחנות יציאה, ריבית קבועה ונמוכה יחסית.
•    חיסכון לשלוש שנים: זהה למסלול השנתיים וריבית מעט גבוהה יותר.
•    מענק לשלוש שנים: לא תחנות יציאה ומקבלים מענק של כ-30% בסיום מלוא התקופה.
•    חיסכון מדורג ל-5 שנים: תחנות יציאה לאחר 3 שנים, ריבית עולה ככל שמתמידים בתכנית עד סופה.
•    חיסכון ל-10 שנים: אפשר לצאת מהתכנית לאחר 3 שנים ובכל שנה אחרי, הריבית מדורגת ועולה לקראת סיום התקופה.

חסכונות צמודי מט"ח

תכניות חיסכון של בנק דיסקונט מציעות כמובן גם מסלולי מט"ח. המינימום הוא לרוב 5,000 שקלים וההצמדה היא לשער היציג של דולר ארה"ב. יש חיסכון לחמש שנים שאם מסיימים אותה מקבלים 100% הפרשי הצמדה וגם ריבית של מעל 2%. בנוסף יש תכנית ל-10 שנים עם ריבית שנתית נמוכה יחסית לשנתיים ואם מסיימים את התכנית מקבלים עוד ריבית ע"ב הליבור בהפחתת מרווח מסוים ועם הבטחה לרצפת ריבית מינימלית.

*תיאור תכניות חיסכון של בנק דיסקונט להלן אינו מהווה ייעוץ השקעות מכל סוג שהוא והפרטים אינם מחייבים את הבנק ו/או האתר.

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915