תכניות חיסכון של בנק יהב

תכניות חסכון של בנק יהבבאם אתם עובדים בשירות המדינה, ייתכן מאד כי חשבון הבנק שלכם מנוהל באחד מסניפי בנק יהב. אחרי הכול, מאז הקמתו בשנת 1954 הפך עצמו בנק יהב לכתובת הפיננסית האידאלית לעובדי המדינה. בשנים האחרונות, כשהפופולריות שלו בקרב ציבור זה המשיכה לעלות, החל הבנק לפתוח את שעריו גם לכלל הציבור באשר הוא.

בנק יהב היה בעברו בבעלותה של מדינת ישראל, אך עם השנים הפך למסחרי יותר. כיום, מחזיקים בו בצורה שווה מדינת ישראל ובנק מזרחי טפחות. בין מגוון התכניות מניבות התשואה שמציע בנק יהב עבור קהל לקוחותיו, תופסות תכניות החיסכון מקום של כבוד.
אילו מכשירי חיסכון, אם כן, קיימים בבנק יהב? ומהן התנאים של כל אחד?

תכניות חיסכון ייעודיות של בנק יהב

שמדברים על תכניות חיסכון של בנק יהב, השמיים הם הגבול למעשה. עבור הלקוח קיימת, כמעט לכל מטרה, תכנית חיסכון ייעודית. במילים אחרות: חלק גדול מהמסלולים, בין אם ההפקדה אליהם נעשית באופן חד פעמי או בתשלומים חודשיים, כוללים מטרת על כלשהי שלשמה נועד החיסכון בכללו.

גם אם קיים הבדל בין מסלולי החיסכון בהתאם למטרתם, הרי שניתן למצוא בין האפשרויות כמה נקודות דמיון. תקופת החיסכון האפשרית בהן היא בין שנתיים לעשר שנים, כאשר קיימת אפשרות להוציא את הכסף המופקד לאחר שנתיים. התנאים, בהקשר הזה, נקבע  כי המשיכה תהיה פעם אחת לכל חצי שנה למטרה כלשהי, ופעם בחודש כשכספים נועדו למטרה שלשמה קמה תכנית החיסכון.

כמובן שהוצאת הכספים תאפשר ללקוח ליהנות מהריביות שצבר עליהם, שמגיעות לאחוזים נאים בהחלט. הבנק מאפשר גם ללקוח לקבל הלוואות, הניתנות כנגד הכספים הנדרשים לחיסכון.

המטרות שלשמן עומדות תכניות החיסכון

אז לאילו מטרות ניתן להשקיע כספים במסגרת תכניות חיסכון של בנק יהב? ארבעת המקרים העיקריים נוגעים לחייו של כלי ישראלי מצוי. שתי התכניות הראשונות, "יהב לדיור" ו"יהב לדירה", מיועדות, בהתאמה, לאנשים המעוניינים לרכוש, לבנות או לשפץ דירה, וכן לאנשים אשר רכשו יחידת דיור קיימת ומעוניינים לשפר אותה.

הלאה. מה עוד צריך הלקוח הישראלי כדי להתנהל בחיי היום יום? רכב, כמובן. "יהב לרכב" היא תוכנית החיסכון המאפשרת בסופה לרכוש או להחליף כלי רכב, בין אם המדובר הוא ברכב חדש ובין אם ברכב יד שנייה.

מטרת תוכנית החיסכון האחרונה היא לסייע במימון לימודים במוסדות להשכלה גבוהה ("יהב להשכלה גבוהה"). החיסכון, במקרה הזה, מיועד הן למימון שכר הלימוד עצמו, המגיע לעשרות אלפי שקלים בשנה, כמו גם למימון הוצאות המחייה והדיור בתקופת הלימודים.

תכניות חיסכון ללא מטרה מוגדרתחיסכון

סוג אחר של תכניות חיסכון שמציע בנק יהב אינו נועד למטרה מוגדרת, ואפשרי למגוון רחב של תקופות. בין התכניות האלה, ניתן למנות כמה מסלולים נפוצים ביותר.

תכנית החיסכון השקלי אינה צמודה למדד, ומאפשרת הפקדה חד פעמית לתקופה של 24, 30 או 40 חודשים. תכנית חיסכון הברירה מתייחסת הן למדד והן להיבט השקלי, ומעניקה הלקוח את הרווח הגבוה מבין אלה. גם פה ההפקדה היא בתנאים דומים ותקופות הזמן זהות.

תכנית "תשורה פלוס" צמודה למדד, ואפשרית לתקופות של 2, 3 או 5 שנים. תכנית אחרת, תשורה, היא לתקופה ארוכה יותר (10 שנים) וצמודה למדד, וניתן לבחור בה בין תשלומים חודשיים לבין הפקדה חד פעמית.

התכנית האחרות נוגעות לשערי מטבע בעולם. תכנית "חיסכון ברירה" מעניקה ללקוח את הרווח הגבוה ביותר מבין ההצמדה לדולר או למדד. כמובן שישנם גם תכניות חיסכון הצמוד לשער הדולר או האירו. בשני המקרים, ההפקדה היא חד פעמית.

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915